Sensoren

Sensoren zetten een natuurkundige grootheid om in een weerstand of spanning. De sensoren zijn met een ECU verbonden die de spanningshoogte of frequentie van het sensorsignaal leest. De ECU vertaalt het sensorsignaal naar een toerental, druk, temperatuur of ziet een aan- of uit-signaal. Op de pagina “sensortypes en signalen” staan de verschillende categoriën waarin we de sensoren binnen de automotive onderverdelen (passief, actief, intelligent) en de signaaloverdracht tussen sensor en ECU (AM, FM, PWM). Als blijkt dat er een sensorsignaal niet in orde is, kunnen we met de voltmeter of oscilliscoop op zoek gaan naar de oorzaak: ligt het aan de sensor, de bedrading of de ECU? Deze meettechnieken zijn beschreven op de pagina “storingzoeken in de bedrading”.

Verder staan op deze pagina de sensoren die we in de automotive vaak tegenkomen op de carrosserie, chassis, in de motorruimte of in het interieur / kabine.
Van deze sensoren wordt op elke pagina de werking, de toepassing en de mogelijke storingen met meettechnieken beschreven.

Sensortypes en signalen

NederlandsEnglish
error: Alert: Content is protected !!